گارانتی و تعمیر دوربین مداربسته


شرایط گارانتی دوربین مداربسته

به طور معمول مدت زمان گارانتی خدمات برای دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط دوربین مداربسته مدت 12 ماه یا یک سال از تاریح فاکتور است . گارانتی تعویض یا وارانتی بسته به نوع کالا میتواند از هفت روز تا یک ماه از تاریخ فاکتور خرید محاسبه گردد. در صورتی که خرابی بوجود آمده در کالا در محدوده شرایط اعلام شده گارانتی باشد و عیب یابی و یا تعمیر کالا پس از ارسال به بخش تعمیرات قابل رفع نباشد، کالای معیوب با یک کالای نو تعویض خواهد شد .

شرایط گارانتی مطابق موارد زیر است :

  1. تجهیزات لیست شده در فاکتور با توجه به زمان قید شده در ستون مدت زمان گارانتی مربوطه از تاریخ فاکتور و به مدت اعلام شده تحت گارانتی سام گارد سیستم می باشند.
  2. شکست فیزیکی ،اثر ضربه، نوسانات برق ، آثار سوختگی بر روی برد باعث ابطال شرایط گارانتی خواهد شد و هزینه تعمیرات محاسبه می گردد .
  3. ورود سیالات ، مخدوش شدن شماره سریال و تعمیر توسط  اشخاص ثالث باعث ابطال شرایط گارانتی خواهد شد و هزینه تعمیرات محاسبه می گردد .
  4. مشکلاتی که در اثر استفاده غیر متعارف، نگهداری ناصحیح و یا بی‌دقتی در نصب تجهیزات به وجود آمده باشد
  5. استفاده از آداپتورها و کابل‌های انتقال تصویر غیر استاندارد و نامرغوب.
  6. هر نوع تغییر و دستکاری چیپست و برد DVR، لنز و چیپست دوربین مداربسته دستگاه را از محدوده ی گارانتی خارج خواهد کرد.
  7. فلش کردن و بارگذاری firmware بر روی برد DVR و چیپست دوربین مداربسته تحت شبکه ، این تجهیزارت  را از محدوده ی گارانتی خارج خواهد کرد.
  8. در رابطه با تجهیزات و محصولاتی مانند هارد دیسک، مدت زمان گارانتی اعلام شده از تاریخ برچسب نصب شده توسط شرکت وارد کننده بر روی محصول محاسبه می شود.
  9. ارائه اصل فاکتور یا کارت گارانتی همراه محصول در هنگام درخواست خدمات حضوری به همراه محصول ارسال شده الزامی می باشد.

هرگونه برگشت کالا (تعویض ، انصراف از خرید و معیوب بودن کالا) در صورت عدم استفاده و نصب تجهیزات ، تا 72 ساعت پس از تحویل کالا و با پرداخت هزینه ارسال توسط مشتری ممکن بوده و پس آن مشمول زمان گارانتی می گردد.

تجهیزاتی که شرکت وارد کننده ثالث متعهد به ارائه خدمات گارانتی می باشد ( * درج شده در کنار عدد سال ) لازم است با هماهنگی قبلی با این مجموعه مستقیما برای استفاده از خدمات گارانتی به آدرس آن شرکت ارسال شود .


نکاتی که در هنگام نصب تجهیزات دوربین مداربسته باید رعایت شود:


تجهیزات نظارت تصویری به ویژه در شرایطی که دوربین‌ها در محیط‌های بیرونی نصب می شوند، حساسیت بالایی نسبت به جریان القایی و شوک‌های الکتریکی دارند. جریان القایی علاوه بر ایجاد نویز، کاهش سطح کیفی تصاویر و ایجاد اختلال در مانیتورینگ، یکی از عوامل شایع برای خرابی پورت‌های ورودی و خروجی و مدار ضبط تصاویر ‌می باشد. لذا استفاده از کابل ارت در تجهیزات نظارت تصویری بمنظور به حداقل رساندن شرایط فوق الزامی است.

تغذیه الکتریکی دوربین توسط آداپتورهای غیر استاندارد و متفرقه، در کوتاه یا دراز مدت موجب بروز اثرات مخرب بر روی دوربین ها و سیستم های ضبط تصاویر می‌شوند.

کابل‌های انتقال تصویر (HDMI) نامرغوب و غیر استاندارد علاوه بر افت شدید کیفیت تصاویر می‌توانند باعث ایجاد صدمات الکتریکی بر روی پورت‌ها و حتی مدارهای الکترونیکی دستگاه ضبط تصاویر بشوند.

پیش از اتصال کابل های انتقال تصویر به DVR از خاموش بودن دستگاه مطمئن باشید.

بررسی مشکل دوربین مداربسته توسط مشتری ( قبل از ارسال)

قطع تغذیه دوربین: این حالت در صورت خرابی منبع تغذیه یا قطع سیم برق دوربین پیش خواهد آمد. ساده ترین راه این است که دو دست خود را بر روی دهنه دوربین گذاشته به طوری که حالت شب را برای دوربین تداعی کند . با چشم از وسط دو دست به چراغ های مادون قرمز دوربین نگاه کنید اگر نور قرمز کم سویی از چراغ های دوربین مشاهده کردید به احتمال خیلی زیاد منبع تغذیه دوربین سالم بوده و برق مناسبی به دوربین می رسد. برای اطلاع  دقیق از قطعی برق دوربین یا مناسب بودن ولتاژ خروجی آن می توانید با ولت متر تغذیه دوربین را چک کنید.

قطع کابل تصویر دوربین: در این حالت قطع کابل تصویر دوربین یا نامناسب ودن اتصالات BNC موجب قطع شدن تصویر دوربین مداربسته شده است. ساده ترین راه تست دوربین با یک کابل موقتی است که از سلامت آن کابل اطمینان دارید. برای بررسی دقیق کابل معیوب نیز می توانید ایک سمت از کابل را اتصال کوتاه کرده و سمت دیگر را با مولتی متر به صورت بیزر چک یا چک بوسیله صوت اتصال کوتاه مولتی متر بررسی کنید.

عدم ضبط تصاویر: یکی از مشکلات رایج در دستگاه های ضبط دوربین مداربسته (DVR)، عدم ضبط تصویر است. این مشکل در بیشتر اوقات به دلیل خرابی هارد دیسک دستگاه است. اگر هارد دیسک بیش از دو یا سه سال بر روی دستگاه نصب شده معمولا عمر مفید آن به اتمام رسیده و لازم است برای تعویض آن اقدام کنید. حتما قبل از تعویض هارد دیسک دستگاه ضبط دوربین مداربسته از سلامت آدابتور تغذیه دستگاه اطمینال حاصل کنید ( در صورت خرابی احتمال اینکه به هارد دیسک جدید نیز آسیب وارد شود وجود دارد). اگر پس از تعمیر هارد دیسک و یا تعویض، هارد دیسک مجددا معیوب شود لازم است دستگاه DVR/XVR را برای بررسی تخصصی به شرکتی که گارانتی سیستم را بر عهده داشته، ارسال نمائید.

کارشناسان فنی و بخش خدمات پس از فروش سام گارد سیستم در تمام مراحل درکنار شما خواهند بود و راهنمایی های مورد نیاز شما را انجام خواهند داد.